Bericht

INTERVIEW - TIM DE VRIES

10 juli 2019

(download het hele interview)

"IN GESPREK MET . . .
TIM DE VRIES – DE CLERCQ ADVOCATEN NOTARIAAT"

1. Kun je jezelf en het bedrijf waar je werkt in één zin aan ons voorstellen?

Ik ben Tim de Vries. Als advocaat bij De Clercq Advocaten Notariaat adviseer ik ondernemingen over diverse facetten van het ondernemingsrecht, waaronder aansprakelijkheidskwesties, commerciële contracten, bedrijfsovernames en interne en externe geschillen.

2. Hoe zou je ondernemen/werken in het Leidse omschrijven?

Leiden is een geweldige stad om zowel te ondernemen, werken als wonen. Iedere dag ervaar ik bij mijn Leidse cliënten hoeveel energie zij hebben, gemotiveerd zijn om successen te behalen en ook nog eens maatschappelijk betrokken zijn. Leiden mag met recht trots zijn op haar ondernemers!

3. Waarom ben je gaan doen wat je bent gaan doen?

Vanwege mijn brede interesse heb ik naast Rechten ook Bestuurskunde gestudeerd. Uiteraard in Leiden. Uiteindelijk hebben de betrokkenheid bij ondernemers en het plezier in het meedenken en adviseren over strategieën en oplossen van juridische problemen ertoe geleid dat ik voor de advocatuur heb gekozen. Ondernemers zijn goed in ondernemen en vinden dat ook het leukst om te doen. Daar draag ik graag een steentje aan bij door ervoor te zorgen dat zij zich over juridische aangelegenheden geen zorgen hoeven te maken.

4. Waar houd je je buiten werk vooral/het liefst mee bezig?

Naast mijn werk sport ik graag. Ik ben wekelijks op het voetbalveld te vinden, zowel buiten als in de zaal.
Nu het seizoen erop zit en de dagen langer zijn stap ik ’s avonds en in het weekend graag op de racefiets.

5. Wat eet je het liefst tijdens het ontbijt?

Koffie staat voorop. Qua ontbijt wissel ik graag af. Een broodje, croissant, yoghurt of fruit is altijd goed.

6. Wie van de RMBB-leden zou je willen aandragen om in de volgende uitnodiging extra belicht te worden en welke vraag zou u deze persoon willen stellen??

Ik draag het stokje graag over aan Kim van Berkel van HR LegalVisie.